PDA

Ver la versión completa : ¿Qué funciones usa cada juego de lanzamiento de 3DS? Miniresumen muy interesante

shezard
24th February 2011, 14:28
Nos pasamos el día diciendo todas las "chorradas" que trae Nintendo 3DS, que si algunas son compatbiles o incompatibles entre sí, que si el 3D es la base o no de la jugabilidad y de la nueva consola.

Pues bien, como en Japón apenas faltan 48 para que llegue a las tiendas y las revistas ya las tienen en casita para ir avanzando tareas, Famitsu se ha currado un resumen de los que sí tienen y lo que no tienen cada uno de los de lanzamiento, que gracias a Andriasang (http://www.andriasang.com/e/blog/2011/02/24/3ds_launch_functionality/)tenemos en inglés. Y gana de cabeza el Nintendogs, que menos Internet, y el Layton utiliza de todo:

Super Street Fighter IV 3D Edition

Uses the following:

3D Output
Game Coins: Exchange game coins for figure points (for obtaining figures).
StreetPass: Simulation battles using your figures.
SpotPass: Obtain the latest information on the game.
Internet Wireless: Internet versus combat for two.
Local Wireless: Versus combat and match watching, download play, figure trading.

Does not use AR Cards, Camera, Motion Sensor or Microphone.

Samurai Warriors Chronicle

Uses the following:

3D Output
Game Coins:Exchange game coins for money in the in-game shop. Rate is 1 game coin for 100 in-game money.
StreetPass: Do battle with people you StreetPass with. Also exchange battle record and weapons.
SpotPass:Plans in place to offer "notices" and expansion scenarios via download.

Does not use AR Cards, Camera, Internet Wireless, Local Wireless, Motion Sensor or Microphone.

Winning Eleven 3D Soccer
(http://www.andriasang.com/e/blog/2011/02/24/3ds_launch_functionality/images/2132441421/)
Uses the following:

3D Output
StreetPass:The team you build in Master League can face off against teams from people you StreetPass with.
Local Wireless:Two player matches.

Does not use AR Cards, Camera, Game Coins, Internet Wireless, Motion Sensor, Microphone or SpotPass.

Puzzle Bobble 3D

Uses the following:

3D Output

Does not use... anything else.

Nintendogs + Cats

Uses the following:

3D Output
AR Cards:Your dogs will appear on the cards and do tricks.
Motion Sensor:The number of footsteps you take when walking around with your 3DS will convert to footsteps that you took for walking your dog.
Camera: Dogs and cats will recognize their owner.
Mic:Call out your dog and cat. Teach your dog tricks.
StreetPass:Exchange dog and Mii information, 3D pictures and goods with others.
SpotPass:Receive the same kind of data as in StreetPass.

Does not use Game Coins, Internet Wireless or Local Wireless.

Ridge Racer 3D

Uses the following:

3D Output
Camera:The picture you've taken with the camera appears next to your car during multiplayer races.
StreetPass:Refresh your "My Ranking Data" and send "Duel Data."
Local Wireless:Four player races.

Does not use AR Cards, Internet Wireless, Motion Sensor, SpotPass, Game Coins or Microphone.

Combat of Giant Dinosaur 3D

Uses the following:

3D Output
StreetPass:You'll receive different items depending on the dinosaur the person you're StreetPassing with has set in advance.
Local Wireless:Exchange items that you've collected in the game.

Does not use AR Cards, Camera, Game Coins, Internet Wireless, Motion Sensor, SpotPass or Microphone.

Professor Layton and the Miracle Mask

Uses the following:

3D Output
Motion Sensor:Some puzzles are controlled using gyro controls./dd>
Game Coins:Exchange coins to obtain new designs for editing your puzzle solving profile, which serves a player card.
StreetPass:Exchange your puzzle solving profile with others players.
SpotPass:Receive notices about such things as the Daily Puzzle Downloads.
Internet Wireless: Download puzzles that will be released as part of the game's Daily Puzzle Downloads.

Does not use AR Cards, Mic, Camera or Local Wireless.

ricardo2001
24th February 2011, 14:45
Yo espero que exploten la realidad aumentada, es un filon si lo saben aprovechar, puede crear nuevos generos y modificar los ya existentes.

crucible
24th February 2011, 14:48
Buen resumen. Y suena bien...

El streetpass puede molar (aunque yo no le vaya a dar mucho uso).

Larpus
24th February 2011, 14:52
Gracias Shez, muy interesantes los datos. Vaya mierda si al final el Ridge Racer no trae online, había leído en la Marca Player que sí tendría.

Noelator
24th February 2011, 15:10
Ale, ya me he autoconvencido, nintendogs pa casa xD

Hugolink
24th February 2011, 15:22
Que lástima que no salga el pilotwings por esos lares para traer mas información porque es lo único que me llama. El de chuchos me llamaría la atención si costase 20 euros pero es que veo que me voy a emocionar los 2 primeros días y luego va a caer en el olvido como ocurriò con el de ds.

Vegih
24th February 2011, 15:47
Gracias Shez por la información, y con esto sigue quedando más claro todavía que el SFIV es el elegido por mi parte.

dornop
28th February 2011, 22:03
Ale, ya me he autoconvencido, nintendogs pa casa xD

¡Ole!

Una pregunta un poco tardía: ¿Spotpass sería el modo online? El Streetpass es cuando vas por la calle, ¿pero el Spotpass? ¿El modo Wifi?

Zhlain
1st March 2011, 13:44
SpotPass es que se conecta a los servidores de Nintendo automáticamente mientras está en reposo para descargar actualizaciones y demos, si encuentra alguna red wifi, claro.

StreetPass es entre consolas, si te cruzas con otra comparten datos.

dornop
1st March 2011, 22:18
SpotPass es que se conecta a los servidores de Nintendo automáticamente mientras está en reposo para descargar actualizaciones y demos, si encuentra alguna red wifi, claro.

StreetPass es entre consolas, si te cruzas con otra comparten datos.

Gracias, entonces algo similar a WiiConnect24, aunque espero que mejor.